Планування

10 кл.
№ з/п
Тема
К-сть год
Дата

1. Вступ. Із літератури реалізму
2

1
Загальна характеристика розвитку культури та лі- тератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі
1

2
Розквіт реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри соціальної прози: Стендаль, О.Бальзак, Г.Флобер, Ч.Діккенс, Генрі Джеймс, Ф.Достоєвський, Л.Толстой, А.Чехов та ін. Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті ХІХ ст.
1

3
Стендаль (1783-1842). «Червоне і чорне»
Життєвий і творчий шлях письменника. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.
6
1

4
«Червоне і чорне», поєднання в ньому соціально- політичного й психологічного аспектів.
1

5
Гостра критика режиму Реставрації.
1

6
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману.
1

7
Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту.
1

8
Психологізм творчості Стендаля.
1

9
Жіночі образи роману
1

10
Контрольна робота №1
1


Онорé де БАЛЬЗÁК (1799–1850).
4

11
Життєвий і творчий шлях письменника. Бальзак і Україна. Бальзак – видатний французький письменник, зачинатель соціального реалістичного роману.
1

12
Поєднання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі. «Людська комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.
1

13
Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.
1

14
Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція і стиль твору.
1

15
РЗМ(письмово)Твір Влада золота в творах Бальзака
1


Чарльз ДІККЕНС (1812–1870). «Пригоди Олівера Твіста»
6

16
Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі.
1

17
Місце роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса. Гуманізм письменника, його співчуття до принижених і знедолених, передовсім дітей.
1

18
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства.
1

19
Розвінчання, «деромантизація» злочинного світу. Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ ст.
1

20
Провідні засоби індивідуалізації персонажів. Діккенс як майстер іронії і сарказму
1

21
Соціальна дієвість творчості Діккенса.
1

22
Позакласне читання.  Діккенс Холодний дім
1

23
Контрольна робота №2
1


Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ (1821–1881). «Злочин і кара».
7

24
Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської і всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх творах.
1

25
Роман «Злочин і кара» як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення
1

26
Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
1

27
РЗМ.(усно)Диспут Чи має право сильна особистість?
1

28
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини»
1

29
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини»
1

30
Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини.
1

31
Система образів роману, значення і символіка його назви.
1

32
Контрольна робота №3(твір)
1


Лев ТОЛСТÓЙ (1828–1910) «Анна Кареніна»
7

33
Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника
1

34
Роман “Анна Кареніна”. Образи-характери роману, пластичність змалювання і психологічна глибина.
1

35
Суперечливий образ Анни.
1

36
Образ Левіна, його автобіографічна складова.
1

37
“Діалектика душі” толстовських героїв.
1

38
“Діалектика душі” толстовських героїв.
1

39
Паралелізм у композиції роману, особливості стилю
1

40
РЗМ(усно)
1

41
Контрольна робота №4
1


2. Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст.
12

42
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст. Етичні та естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані романтичного поетичного світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета). Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс
1

43
Микóла НЕКРÁСОВ (1821 – 1877). “О шостій вчора завернув...”; «Роздуми біля парадного Учень (учениця): розповідає про головні віхи життєвого і творчого шляху поета; 6 під’їзду»; «Трійка»; «На смерть Шевченка». Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком.
1

44
Поетичне новаторство Некрасова: поєднання поезії з прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації.
1

45
Волт ВÍТМЕН (1819–1892) (Вірші за вибором учителя) Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет-новатор. Зв’язок його поезії з романтичними традиціями та трансценденталізмом.
1

46
Збірка “Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру). “Пісня про себе» – програмовий твір поета.
1

47
Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера
1

48
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос». Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”. Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”).
1

49
Із поезії французького символізму
 Символізм як літературний напрям останньої третини XIX – початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів
1

50
Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). “Забуті арієти», “Так тихо серце плаче...”, “Поетичне мистецтво”.
1

51
Артюр РЕМБÓ (1854–1891). “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки”. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.
1

52
РЗМ (письмово)Аналіз поезії
1

53
Поняття про символ як основний засіб поетичного самовираження, його потрактування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказування” смислів і простір для відгадування
1

54
Виразне читання віршів
1

55
Контрольна побота №5
1


3. Роман ранньомодерністської доб и
10


Емíль ЗОЛЯ (1840 – 1902). «Кар’єра Ругонів»
5


56
Життєвий і творчий шлях письменника
1

57
Е.Золя – французький письменник, теоретик натуралізму
1

58
Цикл романів Золя “Ругон-Маккари” – “природнича й соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії”
1

59
Роман “Кар’єра Ругонів” як вступ до циклу, визначення в ньому її провідних тем і мотивів.
1

60
Сюжет, композиція, проблематика твору
1

61
Система образів
1


Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). «Портрет Доріана Грея».
5

62
Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю
1

63
«Портрет Доріана Грея» як осереддя творчості письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору.
1

64
Риси інтелектуального роману.
1

65
Образ Доріана Грея
1

66
Художні особливості твору, стиль
1

67
Позакласне читання Творчість О. Уайльда
1

68
Контрольна робота №6(твір)
1

69
Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу
1

70
Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу
1


На навчальний рік – 70 год. На тиждень – 2 год. На текстуальне вивчення художніх творів – 56 год. На контрольні роботи – 6 год. На роботи з розвитку мовлення – 4 год. На уроки позакласного читання – 2 год. Резервний час – 2 год.
№ з/п
Тема уроку
К – сть год.
Дата
1
Тема1. Вступ. Із літератури реалізму
Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст.  Реалізм як напрям у світовій літературі.
Розквіт реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри соціальної прози: Стендаль, О.Бальзак, Г.Флобер, Ч.Діккенс, Генрі Джеймс, Ф.Достоєвський, Л.Толстой, А.Чехов та ін.
Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті ХІХ ст.
15
1


Стендаль (1783-1842). «Червоне і чорне»

4

2
Стендаль. Життєвий і творчий шлях письменника. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.
1

3
Роман «Червоне і чорне», поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації.
1

4
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту.
1

5
Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля. ТЛ психологізм твору.
1

6
РЗМ №1. Складання анкети головного героя, цитатних характеристик. (письмово)
1


Бальзак «Гобсек»
2

7
Онорé де БАЛЬЗÁК. Життєвий і творчий шлях письменника.  Бальзак і Україна.
Бальзак – видатний французький письменник, за­чинатель соціального реалістичного роману. Поєд­нання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі. «Людська комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.
1

8
Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека. Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція і стиль твору.
1

9
Контрольна робота №1
1


Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ (1821–1881). «Злочин і кара».

4

10
Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ. Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин ро­сійської і всесвітньої літератури. Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
1

11
Роман «Злочин і кара» як утілення нового, полі­фонічного типу художнього мислення. Філософські, етич­ні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх творах. ТЛ «роман» і його різновидів, зокрема «психологічного роману», «філософського роману».
1

12
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особис­тості, «надлюдини». Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини.
1

13
Система образів роману, значення і символіка його назви.
1

14
РЗМ №2 Диспут «Актуальність творчості Достоєвського» (усно)
1

15
Позакласне читання Достоєвський «Брати Карамазови»
1

16
Контрольна робота №2
1


Лев ТОЛСТÓЙ (1828–1910) «Анна Кареніна»

4

17
Лев ТОЛСТÓЙ  Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можли­востей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.
1

17
Роман «Анна Кареніна». Образи-характери роману, пластичність змалюван­ня і психологічна глибина
1

18
Суперечливий образ Анни. Образ Левіна, його автобіографічна складова.
1

20
Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.
“Діалектика душі” толстовських героїв.
1

21
РЗМ№3. Диспут «Роль сімї у житті людини» (усно)
1

22
Контрольна робота №3
1


Тема  2. Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст.
7

23
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ав.
Етичні та естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані романтичного поетичного світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета).
Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі.
Т.Л. Поняття про декаданс.
1

24
Волт ВÍТМЕН (Вірші за вибором учителя)
Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен – американський поет-новатор. Зв’язок його поезії з романтичними традиціями  та трансценденталізмом. 
1

25
Збірка “Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру). “Пісня про себе» – програмовий твір поета. ТЛ «верлібр».
1

26
Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія».
Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої по­ловини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
1

27
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос».
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”.
Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”).
1

28
Із поезії французького символізму
Символізм як літератур­ний напрям останньої третини XIX – початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне нова­торство символістів.
Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). “Забуті арієти», “Так тихо серце плаче...”, “Поетичне мистецтво”.
1

29
Артюр РЕМБÓ (1854–1891). “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки”.
Поняття про символ як основ­ний засіб поетичного самовираження, його потрак­тування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказу­вання” смислів і простір для відгадування. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб симво­лістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови
1

30
Контрольна робота №4
1


Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). «Портрет Доріана Грея».
4

31
Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.
1

32
«Портрет Доріана Грея» як осереддя творчості письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору.
1

33
Риси інтелектуального роману.
1

34
РЗМ №4 Характеристика персонажів твору
1

35
Позакласне читання
1

36
Узагальнення та систематизація вивченого протя­гом року матеріалу
1


 7 клас

1.
ВСТУП.
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.
К-сть год
Дата
2.
Переклад і переспів
1

3.
БИЛИНИ І БАЛАДИ
 Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)
10
1

4.
Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
1

5.
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ
1

6.
«Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя). Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда
 1

7.
Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника бідних і
ображених
1

8.
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, йогомужність, відвага, людська гідність
1

9.
Адам Міцкевич (1798-1855). любові до батьківщини й  «Світязь». Утвердження героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі
1

10.
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
 1

11.
РЗМ №1. Складання цитатного плану балади за вибором (письмово)
1

12.
Контрольна робота №1 з теми  «БИЛИНИ І БАЛАДИ»  Літературний диктант
1

13.
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
10
1

14.
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
1

15.
РЗМ № 2. Порівняльна характеристика жіночих образів роману (усно)
Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека – дві різні долі
1

16.
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
1

17.
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
1

18.
Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів  Вестерплятте. А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»),
1

19.
Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…»
1

20.
Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська балада».  Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії
1

21
Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства. Гуманістичний зміст повісті.
1

22.
Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
1

23. (1)
Позакласне читання. Ю. Друніна «Зінка», »), І. Вайсґлас «Круки».
1

24.
Контрольна робота №2 з теми «ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ» Тестування
1

25.
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми
6
1

26.
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Символічність назви оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створе ння
1

27.
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
1

28.
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу
1

29.
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).
1

30
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея
1

31.
Контрольна робота №3 з теми «ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ» (твір)
1

32. .(2)
Позакласне читання М.Гоголь «Тарас Бульба»
1


ІІ семестр


33.
ДРУЖБА І КОХАННЯ
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року»
9
1

34.
Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу.
1

35.
Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».
1

36.
Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.
1

37.
Олександр Грін (1880-1932).«Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.
1

38.
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). Ассоль і Грей
1

39.
Символіка образу пурпурових вітрил
1

40.
РЗМ №3 Твір «якщо вірити в мрію…»
 1

41.
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
Р. Бернс «Любов»
1

42.
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»
К.М. Симонов «Жди мене…»
1

43.
 Контрольна робота №4 з теми «ДРУЖБА І КОХАННЯ» Виконання різнорівневих завдань
1

44.
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів
6
1

45.
Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук».  Е.А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»
1

46.
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери
1

47.
Артур Конан Дойл (1859-1930) «Пістрява стрічка»
1


48.
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
1

49
РЗМ № 4. Порівняльна характеристика Шерлока Холмса і доктора Ватсона (усно)
1

50. .(3)
Позакласне читання. Детективи  українських письменників
1

51.
Контрольна робота №5 Тестування
1

52.
СВІТОВА НОВЕЛА
О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі
6

53.
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього
1

54.
Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»
1

55.
Герберт Джордж Уеллс .«Чарівна крамниця».  Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики
1

56.
Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».
1

57.
Рюноске Акутагава .«Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.
 1

58.
Контрольна робота № 6 з теми «СВІТОВА НОВЕЛА»  Відповіді на запитання
1

59.
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА  Я І СВІТ
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула
7
1

60.
Поєднання елементів казки і детективу у творі
1

61.
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула «Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.
1

62.
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.
1

63.
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування.
1

64.
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Поєднання уявного і реального світів.
1

65.
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором учнів і вчителя).
1

66.(4)
Позакласне читання Гавальда А. «З5 кіло надії»
1

67.
Контрольна робота №7 з теми «СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА . Я І СВІТ» Виконання різнорівневих завдань
1

68.
Подорож „У країні літературних термінів"
1

69.
Урок – презентація «Література на літо»
1

70.
Підсумковий урок за ІІ семестр
1

6 клас


уроку
Тема
К – сть год
Дата

ВСТУП
2

1
Література як вид мистецтва.
1

2
Художній образ.
1


МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
7

3
Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. 
1

4
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп.
1

5
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет
1

6
Грецькі міфи. Міф про Прометея.
1

7
Міфи про Геракла
1

8
Дедал і Ікар. Нарцис.
1

9
Позакласне читання.(1) Грецькі міфи
1

10
РЗМ Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». (письмово)
1

11
Контрольна робота №1 Міфи народів світу. 
1


МУДРІСТЬ БАЙКИ
3

12
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
1

13
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І.А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.
1

14
Урок виразного читання. Виразне читання байок І. Крилова. (1 год).
1


ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
17

15
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Острів скарбів».
1

16
Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі
1

17
Система образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.).
1

18
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Образ Джима Гокінса.
1

19
Моральні цінності. 
1

20
Позакласне читання. (2)Д Дефо  «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
1

21
Контрольна робота № 2. Мудрість байки. Пригоди і фантастика (Р.Л. Стівенсон). 
1

22
Чарлз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока людяність творів Ч. Діккенса. 
1

23
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Причини деградації особистості Скруджа. 
1

24
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Традиції Різдва в родинах Кретчита і Фреда. 
1

25
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Духовне переродження Скруджа як наслідок осмислення ним свого життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного оповідання. 
1

26
РЗМ. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»). (усно) 
1

27
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Гоголь і Україна. 
1

28
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет і композиція повісті. 
1

29
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та інші; різдвяні символи; елементи казки). (1 год).
1

30
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Реальне й фантастичне в повісті. Подорож Вакули до Петербурга. 
1

31
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Система образів повісті. Тема кохання.. 
1

32
Засоби створення комічного в повісті. Образи чорта й Солохи
1

33
Контрольна робота № 3. Пригоди і фантастика (Ч. Діккенс. М. Гоголь). 
1


ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
13

34
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості й малодушності. Антитеза як художній засіб і композиційний прийом.
1

35
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості. 
1

36
Роль художньої деталі в оповіданнях Чехова
1

37
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Особливості сюжету та ідеї оповідання. 
1

38
Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Анонімність головного героя та її зв’язок з ідеєю оповідання.
1

39
Довкілля у зв’язках з головним героєм твору. 
1

40
РЗМ Складання пам’ятки для тих, хто попав у скрутну  ситуацію. (письмово)
1

41
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної культури: пошук свого місця в сучасному світі. 
1

42
В. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський: шляхи пізнання світу. Образ Максима Яценка. 
1

43
В. Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у світі. Петро та Евеліна.(
1

44
Образ  Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.
1

45
В. Короленко «Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського. Тема мистецтва в повісті. 
1

46
Українська природа, народні  образи й традиції в повісті
1

47
Контрольна робота № 4. Людські стосунки. (твір) Теми:
·        «Справжні цінності в житті людини»  (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»)».
·        «Сила справжнього кохання в повісті «Сліпий музикант» В. Короленка».
·        «Виклик долі й шлях до щастя Петра Попельського».
·         «Роль близьких людей у долі Петра Попельського».
1

48
Позакласне читання.(3) О. Генрі «Вождь червоношкірих». 



ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
6

49
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських   уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку..
1

50
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст
1

51
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
1

52
Генрі Лонгфелло (1807-1882). «Пісня про Гайавату»
Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату».
1

53
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
1

54
Виразне читання напам’ять
1

55
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.
1

56
Туристичні листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття
1

57
Контрольна робота № 5. Поетичне бачення світу.
1


ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
6

58
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. 
1

59
Р.Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору. 
1

60
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору – віра в перемогу людського розуму. 
1

61
Р. Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства
1

62
Позакласне читання (4) Оповідання Р. Бредбері


63
РЗМ Стислий переказ одного з творів (усно)
1


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА

1

64
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. «Міо, мій Міо»
1

65
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над злом. 
1

66
Перемога добра над злом.
Порівняння образів дітей у творах українських і зарубіжних авторів.
1

67
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв
1

68
Контрольна робота № 6. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом
1

69
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. 
1

70
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. 
1



Немає коментарів:

Дописати коментар