№ з/п
|
Тема
|
К-сть год
|
Дата
|
1. Вступ. Із літератури реалізму
|
2
|
||
1
|
Загальна
характеристика розвитку культури та лі- тератури XIX ст. Реалізм як напрям у
світовій літературі
|
1
|
|
2
|
Розквіт
реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри
соціальної прози: Стендаль, О.Бальзак, Г.Флобер, Ч.Діккенс, Генрі Джеймс,
Ф.Достоєвський, Л.Толстой, А.Чехов та ін. Роль художньої літератури у
культурному та суспільному житті ХІХ ст.
|
1
|
|
3
|
Стендаль (1783-1842). «Червоне і
чорне»
Життєвий
і творчий шлях письменника. Синтез романтизму й реалізму в його творчості.
|
6
1
|
|
4
|
«Червоне
і чорне», поєднання в ньому соціально- політичного й психологічного аспектів.
|
1
|
|
5
|
Гостра
критика режиму Реставрації.
|
1
|
|
6
|
Конфлікт
головного героя Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману.
|
1
|
|
7
|
Внутрішня
драма героя як наслідок цього конфлікту.
|
1
|
|
8
|
Психологізм
творчості Стендаля.
|
1
|
|
9
|
Жіночі
образи роману
|
1
|
|
10
|
Контрольна
робота №1
|
1
|
|
Онорé де БАЛЬЗÁК (1799–1850).
|
4
|
||
11
|
Життєвий
і творчий шлях письменника. Бальзак і Україна. Бальзак – видатний французький
письменник, зачинатель соціального реалістичного роману.
|
1
|
|
12
|
Поєднання
реалістичних і романтичних елементів у його художній системі. «Людська
комедія» – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її
проблематика і структура.
|
1
|
|
13
|
Влада
золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні риси
неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.
|
1
|
|
14
|
Зіставлення
образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й
відтворенні подій повісті. Композиція і стиль твору.
|
1
|
|
15
|
РЗМ(письмово)Твір
Влада золота в творах Бальзака
|
1
|
|
Чарльз ДІККЕНС (1812–1870). «Пригоди
Олівера Твіста»
|
6
|
||
16
|
Життєвий
і творчий шлях письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин англійської
літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі.
|
1
|
|
17
|
Місце
роману «Пригоди Олівера Твіста» у творчій спадщині Ч. Діккенса. Гуманізм
письменника, його співчуття до принижених і знедолених, передовсім дітей.
|
1
|
|
18
|
Засудження
жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства.
|
1
|
|
19
|
Розвінчання,
«деромантизація» злочинного світу. Влучність характеристики різних суспільних
верств Англії 30-х років ХІХ ст.
|
1
|
|
20
|
Провідні
засоби індивідуалізації персонажів. Діккенс як майстер іронії і сарказму
|
1
|
|
21
|
Соціальна
дієвість творчості Діккенса.
|
1
|
|
22
|
Позакласне читання. Діккенс Холодний дім
|
1
|
|
23
|
Контрольна
робота №2
|
1
|
|
Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ (1821–1881).
«Злочин і кара».
|
7
|
||
24
|
Життєвий
і творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин
російської і всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди
письменника та їхнє втілення в художніх творах.
|
1
|
|
25
|
Роман
«Злочин і кара» як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення
|
1
|
|
26
|
Філософські,
соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
|
1
|
|
27
|
РЗМ.(усно)Диспут
Чи має право сильна особистість?
|
1
|
|
28
|
Еволюція
образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини»
|
1
|
|
29
|
Еволюція
образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини»
|
1
|
|
30
|
Розкриття
складності та суперечливості духовного світу людини.
|
1
|
|
31
|
Система
образів роману, значення і символіка його назви.
|
1
|
|
32
|
Контрольна
робота №3(твір)
|
1
|
|
Лев ТОЛСТÓЙ (1828–1910) «Анна
Кареніна»
|
7
|
||
33
|
Життєвий
і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв
можливостей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки
письменника
|
1
|
|
34
|
Роман
“Анна Кареніна”. Образи-характери роману, пластичність змалювання і
психологічна глибина.
|
1
|
|
35
|
Суперечливий
образ Анни.
|
1
|
|
36
|
Образ
Левіна, його автобіографічна складова.
|
1
|
|
37
|
“Діалектика
душі” толстовських героїв.
|
1
|
|
38
|
“Діалектика
душі” толстовських героїв.
|
1
|
|
39
|
Паралелізм
у композиції роману, особливості стилю
|
1
|
|
40
|
РЗМ(усно)
|
1
|
|
41
|
Контрольна
робота №4
|
1
|
|
2. Традиції і новаторські зрушення в
поезії середини – другої половини XIX ст.
|
12
|
||
42
|
Загальна
характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст. Етичні та
естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані
романтичного поетичного світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера,
В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас»,
творчість А.Фета). Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі.
Поняття про декаданс
|
1
|
|
43
|
Микóла НЕКРÁСОВ (1821 –
1877). “О шостій вчора завернув...”; «Роздуми біля парадного Учень (учениця):
розповідає про головні віхи життєвого і творчого шляху поета; 6 під’їзду»;
«Трійка»; «На смерть Шевченка». Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов
як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком.
|
1
|
|
44
|
Поетичне
новаторство Некрасова: поєднання поезії з прозою, наближення поетичної мови
до розмовної інтонації.
|
1
|
|
45
|
Волт ВÍТМЕН (1819–1892)
(Вірші за вибором учителя) Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен –
американський поет-новатор. Зв’язок його поезії з романтичними традиціями та
трансценденталізмом.
|
1
|
|
46
|
Збірка
“Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша
(верлібру). “Пісня про себе» – програмовий твір поета.
|
1
|
|
47
|
Шарль БОДЛÉР (1821–1867).
«Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія». Життєвий і творчий шлях
письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст., пізній
романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди
Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як
семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі
зла» в поезії Бодлера
|
1
|
|
48
|
Традиційність
і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос».
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша
“Вечорова гармонія”. Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей,
почуттів, душевних станів (“Відповідності”).
|
1
|
|
49
|
Із поезії французького символізму
Символізм як літературний напрям
останньої третини XIX – початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне
новаторство символістів
|
1
|
|
50
|
Поль ВЕРЛÉН (1844–1896).
“Забуті арієти», “Так тихо серце плаче...”, “Поетичне мистецтво”.
|
1
|
|
51
|
Артюр РЕМБÓ (1854–1891). “Відчуття”,
“П’яний корабель”, “Голосівки”. Сугéстія (навіювання) як важливий художній
засіб символістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції
поетичної мови.
|
1
|
|
52
|
РЗМ
(письмово)Аналіз поезії
|
1
|
|
53
|
Поняття
про символ як основний засіб поетичного самовираження, його потрактування
французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і
багатозначність, “підказування” смислів і простір для відгадування
|
1
|
|
54
|
Виразне
читання віршів
|
1
|
|
55
|
Контрольна
побота №5
|
1
|
|
3. Роман ранньомодерністської доб и
|
10
|
||
Емíль ЗОЛЯ (1840 – 1902). «Кар’єра
Ругонів»
|
5
|
||
56
|
Життєвий
і творчий шлях письменника
|
1
|
|
57
|
Е.Золя
– французький письменник, теоретик натуралізму
|
1
|
|
58
|
Цикл
романів Золя “Ругон-Маккари” – “природнича й соціальна історія однієї родини
в добу Другої імперії”
|
1
|
|
59
|
Роман
“Кар’єра Ругонів” як вступ до циклу, визначення в ньому її провідних тем і
мотивів.
|
1
|
|
60
|
Сюжет,
композиція, проблематика твору
|
1
|
|
61
|
Система
образів
|
1
|
|
Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). «Портрет
Доріана Грея».
|
5
|
||
62
|
Життєвий
і творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього
модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю
|
1
|
|
63
|
«Портрет
Доріана Грея» як осереддя творчості письменника, філософсько-естетичні та
моральні проблеми твору.
|
1
|
|
64
|
Риси
інтелектуального роману.
|
1
|
|
65
|
Образ
Доріана Грея
|
1
|
|
66
|
Художні
особливості твору, стиль
|
1
|
|
67
|
Позакласне читання Творчість О.
Уайльда
|
1
|
|
68
|
Контрольна
робота №6(твір)
|
1
|
|
69
|
Узагальнення
та систематизація вивченого протягом року матеріалу
|
1
|
|
70
|
Узагальнення
та систематизація вивченого протягом року матеріалу
|
1
|
На навчальний рік – 70 год. На тиждень – 2 год. На
текстуальне вивчення художніх творів – 56 год. На контрольні роботи – 6 год. На
роботи з розвитку мовлення – 4 год. На уроки позакласного читання – 2 год.
Резервний час – 2 год.
№ з/п
|
Тема уроку
|
К – сть год.
|
Дата
|
1
|
Тема1. Вступ. Із
літератури реалізму
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі.
Розквіт
реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих наук. Майстри
соціальної прози: Стендаль, О.Бальзак, Г.Флобер, Ч.Діккенс, Генрі Джеймс,
Ф.Достоєвський, Л.Толстой, А.Чехов та ін.
Роль художньої літератури у культурному та суспільному
житті ХІХ ст.
|
15
1
|
|
Стендаль (1783-1842). «Червоне і чорне»
|
4
|
||
2
|
Стендаль. Життєвий і творчий шлях письменника. Синтез романтизму й реалізму в його
творчості.
|
1
|
|
3
|
Роман «Червоне і
чорне», поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів.
Гостра критика режиму Реставрації.
|
1
|
|
4
|
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з суспільством
як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього
конфлікту.
|
1
|
|
5
|
Жіночі образи роману. Психологізм творчості Стендаля. ТЛ психологізм твору.
|
1
|
|
6
|
РЗМ №1. Складання анкети головного героя, цитатних характеристик. (письмово)
|
1
|
|
Бальзак «Гобсек»
|
2
|
||
7
|
Онорé де БАЛЬЗÁК. Життєвий і творчий шлях
письменника. Бальзак і Україна.
Бальзак – видатний французький письменник, зачинатель
соціального реалістичного роману. Поєднання реалістичних і романтичних
елементів у його художній системі. «Людська комедія» – грандіозна
енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і
структура.
|
1
|
|
8
|
Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні й реалістичні
риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека. Зіставлення образів
Фанні Мальво і Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні
подій повісті. Композиція і стиль твору.
|
1
|
|
9
|
Контрольна робота №1
|
1
|
|
Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ (1821–1881). «Злочин і кара».
|
4
|
||
10
|
Фéдір
ДОСТОЄВСЬКИЙ. Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість
Достоєвського як одна з вершин російської і всесвітньої літератури.
Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
|
1
|
|
11
|
Роман «Злочин і
кара» як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення.
Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в
художніх творах. ТЛ «роман» і його
різновидів, зокрема «психологічного роману», «філософського роману».
|
1
|
|
12
|
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії
сильної особистості, «надлюдини». Розкриття складності та суперечливості
духовного світу людини.
|
1
|
|
13
|
Система образів роману, значення і символіка його назви.
|
1
|
|
14
|
РЗМ №2 Диспут «Актуальність творчості Достоєвського» (усно)
|
1
|
|
15
|
Позакласне читання Достоєвський «Брати Карамазови»
|
1
|
|
16
|
Контрольна робота №2
|
1
|
|
Лев
ТОЛСТÓЙ (1828–1910) «Анна Кареніна»
|
4
|
||
17
|
Лев ТОЛСТÓЙ Життєвий і
творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей
реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.
|
1
|
|
17
|
Роман «Анна
Кареніна». Образи-характери роману, пластичність змалювання і психологічна
глибина
|
1
|
|
18
|
Суперечливий образ Анни. Образ Левіна, його
автобіографічна складова.
|
1
|
|
20
|
Паралелізм у
композиції роману, особливості стилю.
“Діалектика
душі” толстовських героїв.
|
1
|
|
21
|
РЗМ№3. Диспут «Роль сім’ї у житті людини» (усно)
|
1
|
|
22
|
Контрольна робота №3
|
1
|
|
Тема 2. Традиції і новаторські зрушення в поезії
середини – другої половини XIX ст.
|
7
|
||
23
|
Загальна
характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ав.
Етичні та
естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані
романтичного поетичного світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера,
В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас»,
творчість А.Фета).
Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та
літературі.
Т.Л. Поняття про декаданс.
|
1
|
|
24
|
Волт ВÍТМЕН (Вірші за вибором учителя)
Життєвий і творчий шлях письменника. Вітмен –
американський поет-новатор. Зв’язок його поезії з романтичними
традиціями та
трансценденталізмом.
|
1
|
|
25
|
Збірка “Листя трави», її провідні теми й мотиви.
Звернення до вільного вірша (верлібру). “Пісня про себе» – програмовий твір
поета. ТЛ «верлібр».
|
1
|
|
26
|
Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос»,
«Відповідності», «Вечорова гармонія».
Життєвий і
творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої половини XIX ст.,
пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні
погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як
семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі
зла» в поезії Бодлера.
|
1
|
|
27
|
Традиційність і
своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії “Альбатрос».
Філігранність
поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова
гармонія”.
Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей,
почуттів, душевних станів (“Відповідності”).
|
1
|
|
28
|
Із поезії французького символізму
Символізм як літературний напрям останньої третини XIX
– початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне новаторство
символістів.
Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). “Забуті арієти», “Так тихо серце плаче...”,
“Поетичне мистецтво”.
|
1
|
|
29
|
Артюр РЕМБÓ (1854–1891). “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки”.
Поняття про символ як основний засіб поетичного
самовираження, його потрактування французькими символістами: спонтанність
з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказування” смислів і простір
для відгадування. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської
поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови
|
1
|
|
30
|
Контрольна робота №4
|
1
|
|
Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). «Портрет Доріана Грея».
|
4
|
||
31
|
Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд –
письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда,
імпресіоністичність стилю.
|
1
|
|
32
|
«Портрет Доріана Грея» як осереддя творчості
письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору.
|
1
|
|
33
|
Риси інтелектуального роману.
|
1
|
|
34
|
РЗМ №4 Характеристика персонажів твору
|
1
|
|
35
|
Позакласне читання
|
1
|
|
36
|
Узагальнення
та систематизація вивченого протягом року матеріалу
|
1
|
7 клас
1.
|
ВСТУП.
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка
художнього перекладу.
|
К-сть год
|
Дата
|
2.
|
Переклад і переспів
|
1
|
|
3.
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ
Билина як жанр
давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в
билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)
|
10
1
|
|
4.
|
Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність
(історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в
билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
|
1
|
|
5.
|
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі.
Король Лір як вічний образ
|
1
|
|
6.
|
«Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда
з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя). Ідеї свободи і служіння народові.
Образ народного захисника Робіна Гуда
|
1
|
|
7.
|
Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника
бідних і
ображених
|
1
|
|
8.
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка».
Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, йогомужність,
відвага, людська гідність
|
1
|
|
9.
|
Адам Міцкевич (1798-1855). любові до батьківщини й «Світязь». Утвердження героїзму в баладі А.
Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі
|
1
|
|
10.
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про
вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода -
рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних
цінностей. Символіка твору
|
1
|
|
11.
|
РЗМ №1. Складання цитатного плану балади за вибором (письмово)
|
1
|
|
12.
|
Контрольна робота
№1 з теми «БИЛИНИ
І БАЛАДИ» Літературний диктант
|
1
|
|
13.
|
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ
В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт –
засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
|
10
1
|
|
14.
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Утілення в образі
Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
|
1
|
|
15.
|
РЗМ № 2. Порівняльна характеристика жіночих образів роману (усно)
Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека –
дві різні долі
|
1
|
|
16.
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Зіткнення добра,
краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де
Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
|
1
|
|
17.
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Історичний
колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
|
1
|
|
18.
|
Друга світова війна у європейській поезії (К.І.
Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів Вестерплятте. А. Марґул-Шпербер («Про назву
концтабору Бухенвальд»),
|
1
|
|
19.
|
Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…»
|
1
|
|
20.
|
Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська
балада». Особливості сюжету і
композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії
|
1
|
|
21
|
Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства.
Гуманістичний зміст повісті.
|
1
|
|
22.
|
Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
|
1
|
|
23. (1)
|
Позакласне
читання. Ю. Друніна «Зінка», »), І. Вайсґлас «Круки».
|
1
|
|
24.
|
Контрольна робота
№2 з теми «ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ» Тестування
|
1
|
|
25.
|
ДУХОВНЕ
ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми
|
6
1
|
|
26.
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Символічність назви оповідання. Образи Бена
і Деві, художні засоби їх створе ння
|
1
|
|
27.
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань,
здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
|
1
|
|
28.
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід».
Протистояння і примирення Сходу й Заходу
|
1
|
|
29.
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід».
Антитези у творі. Ідеї миру і дружби.
Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).
|
1
|
|
30
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної
стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні
особливості твору, його провідна ідея
|
1
|
|
31.
|
Контрольна робота
№3 з теми «ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ» (твір)
|
1
|
|
32. .(2)
|
Позакласне
читання М.Гоголь «Тарас Бульба»
|
1
|
|
ІІ семестр
|
|||
33.
|
ДРУЖБА І КОХАННЯ
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня
1825 року»
|
9
1
|
|
34.
|
Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над піснями». Віхи
життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі
єврейського народу.
|
1
|
|
35.
|
Тема кохання в
повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».
|
1
|
|
36.
|
Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви
в повісті. Утвердження етичних цінностей.
|
1
|
|
37.
|
Олександр Грін (1880-1932).«Пурпурові вітрила».
Поєднання реального і фантастичного в повісті.
|
1
|
|
38.
|
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). Ассоль і Грей
|
1
|
|
39.
|
Символіка образу пурпурових вітрил
|
1
|
|
40.
|
РЗМ №3 Твір «якщо
вірити в мрію…»
|
1
|
|
41.
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
Р. Бернс «Любов»
|
1
|
|
42.
|
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»
К.М. Симонов «Жди мене…»
|
1
|
|
43.
|
Контрольна робота №4 з теми «ДРУЖБА І
КОХАННЯ» Виконання різнорівневих завдань
|
1
|
|
44.
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ
ДЕТЕКТИВ
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру.
Жанрове розмаїття детективів
|
6
1
|
|
45.
|
Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е.А. По – засновник жанру детективу у
світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»
|
1
|
|
46.
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у
розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення
емоційної напруги, таємничої атмосфери
|
1
|
|
47.
|
Артур Конан Дойл (1859-1930) «Пістрява стрічка»
|
1
|
|
48.
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання
сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
|
1
|
|
49
|
РЗМ № 4. Порівняльна характеристика Шерлока Холмса і доктора Ватсона (усно)
|
1
|
|
50. .(3)
|
Позакласне
читання. Детективи
українських письменників
|
1
|
|
51.
|
Контрольна робота
№5 Тестування
|
1
|
|
52.
|
СВІТОВА НОВЕЛА
О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів».
Біблійні мотиви у творі, художні деталі
|
6
|
|
53.
|
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна
на самопожертву заради ближнього
|
1
|
|
54.
|
Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору
дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»
|
1
|
|
55.
|
Герберт Джордж Уеллс .«Чарівна крамниця». Особливості дитячого світу в оповіданні.
Роль елементів фантастики
|
1
|
|
56.
|
Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї
про моральну справедливість у новелі
«Павутинка».
|
1
|
|
57.
|
Рюноске Акутагава .«Павутинка». Філософський зміст
твору. Підтекст.
|
1
|
|
58.
|
Контрольна робота
№ 6 з теми «СВІТОВА НОВЕЛА» Відповіді на запитання
|
1
|
|
59.
|
СУЧАСНА
ЛІТЕРАТУРА Я І СВІТ
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула
|
7
1
|
|
60.
|
Поєднання елементів казки і детективу у творі
|
1
|
|
61.
|
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула
«Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому
чаклунства у творі.
|
1
|
|
62.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема
«оживлення» книги у творі.
|
1
|
|
63.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Образ
Меґі – дівчинки, котра любить читати.
Її пригоди й духовне випробування.
|
1
|
|
64.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце».
Поєднання уявного і реального світів.
|
1
|
|
65.
|
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором учнів і
вчителя).
|
1
|
|
66.(4)
|
Позакласне читання Гавальда А. «З5 кіло надії»
|
1
|
|
67.
|
Контрольна робота
№7 з теми «СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА . Я І СВІТ» Виконання
різнорівневих завдань
|
1
|
|
68.
|
Подорож „У країні літературних термінів"
|
1
|
|
69.
|
Урок – презентація «Література на літо»
|
1
|
|
70.
|
Підсумковий урок за ІІ семестр
|
1
|
6 клас
|
№
уроку |
Тема
|
К – сть год
|
Дата
|
|
|
ВСТУП
|
2
|
|
|
1
|
Література
як вид мистецтва.
|
1
|
|
|
2
|
Художній
образ.
|
1
|
|
|
|
МІФИ НАРОДІВ
СВІТУ
|
7
|
|
|
3
|
Поняття
про міф. Основні тематичні групи міфів
(про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення
єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні
образи, сюжети, мотиви різних народів.
|
1
|
|
|
4
|
Індійські міфи. Творення.
Про створення ночі. Про потоп.
|
1
|
|
|
5
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп.
Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет
|
1
|
|
|
6
|
Грецькі міфи. Міф про
Прометея.
|
1
|
|
|
7
|
Міфи
про Геракла
|
1
|
|
|
8
|
Дедал
і Ікар. Нарцис.
|
1
|
|
|
9
|
Позакласне читання.(1) Грецькі
міфи
|
1
|
|
|
10
|
РЗМ Твір на основі особистих вражень «Мій
улюблений міфологічний герой». (письмово)
|
1
|
|
|
11
|
Контрольна
робота №1 Міфи народів світу.
|
1
|
|
|
|
МУДРІСТЬ БАЙКИ
|
3
|
|
|
12
|
Байка
як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови,
повчальний зміст.
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук
і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання
конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей
(працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в
алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
|
1
|
|
|
13
|
Іван
Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за
вибором учителя). Моральні проблеми в байках І.А. Крилова. Яскравість
алегоричних образів.
|
1
|
|
|
14
|
Урок виразного читання. Виразне читання байок
І. Крилова. (1 год).
|
1
|
|
|
|
ПРИГОДИ І
ФАНТАСТИКА
|
17
|
|
|
15
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894).
«Острів скарбів».
|
1
|
|
|
16
|
Особливості
розвитку пригодницького сюжету у творі
|
1
|
|
|
17
|
Система
образів (Джим Хокінс і його товариші), пірат Сільвер та ін.).
|
1
|
|
|
18
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Образ Джима Гокінса.
|
1
|
|
|
19
|
Моральні
цінності.
|
1
|
|
|
20
|
Позакласне читання. (2)Д
Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні
пригоди Робінзона Крузо».
|
1
|
|
|
21
|
Контрольна робота № 2. Мудрість байки. Пригоди
і фантастика (Р.Л. Стівенсон).
|
1
|
|
|
22
|
Чарлз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне
оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока людяність творів
Ч. Діккенса.
|
1
|
|
|
23
|
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в
часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Причини деградації
особистості Скруджа.
|
1
|
|
|
24
|
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Традиції Різдва в родинах
Кретчита і Фреда.
|
1
|
|
|
25
|
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Духовне переродження Скруджа як
наслідок осмислення ним свого життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного
оповідання.
|
1
|
|
|
26
|
РЗМ. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на матеріалі
повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»). (усно)
|
1
|
|
|
27
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Гоголь і Україна.
|
1
|
|
|
28
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет і композиція повісті.
|
1
|
|
|
29
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом».
Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи –
відьма, чорт, місяць та інші; різдвяні символи; елементи казки). (1
год).
|
1
|
|
|
30
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Реальне й фантастичне в повісті.
Подорож Вакули до Петербурга.
|
1
|
|
|
31
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Система образів повісті. Тема кохання..
|
1
|
|
|
32
|
Засоби створення комічного в повісті. Образи чорта й Солохи
|
1
|
|
|
33
|
Контрольна робота № 3. Пригоди і фантастика
(Ч. Діккенс. М. Гоголь).
|
1
|
|
|
|
ЛЮДСЬКІ
СТОСУНКИ
|
13
|
|
|
34
|
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон».
Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування,
запопадливості й малодушності. Антитеза як художній засіб
і композиційний прийом.
|
1
|
|
|
35
|
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі підлабузництва,
самоприниження, чиношанування, запопадливості.
|
1
|
|
|
36
|
Роль
художньої деталі в оповіданнях Чехова
|
1
|
|
|
37
|
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Сильний людський характер
в екстремальній ситуації. Особливості сюжету та ідеї оповідання.
|
1
|
|
|
38
|
Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній
ситуації. Анонімність головного героя та її зв’язок з ідеєю оповідання.
|
1
|
|
|
39
|
Довкілля у зв’язках з головним героєм твору.
|
1
|
|
|
40
|
РЗМ Складання пам’ятки для тих, хто попав у скрутну ситуацію. (письмово)
|
1
|
|
|
41
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий
музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної
культури: пошук свого місця в сучасному світі.
|
1
|
|
|
42
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський: шляхи пізнання світу.
Образ Максима Яценка.
|
1
|
|
|
43
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у
світі. Петро та Евеліна.(
|
1
|
|
|
44
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань,
увага і повага до інших.
|
1
|
|
|
45
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського.
Тема мистецтва в повісті.
|
1
|
|
|
46
|
Українська
природа, народні образи й традиції в
повісті
|
1
|
|
|
47
|
Контрольна робота № 4. Людські стосунки. (твір) Теми:
·
«Справжні цінності в житті людини» (за повістю В. Короленка «Сліпий
музикант»)».
·
«Сила справжнього кохання в повісті «Сліпий
музикант» В. Короленка».
·
«Виклик долі й шлях до щастя Петра Попельського».
·
«Роль близьких людей у долі Петра Попельського».
|
1
|
|
|
48
|
Позакласне
читання.(3) О. Генрі «Вождь червоношкірих».
|
|
|
|
|
ПОЕТИЧНЕ
БАЧЕННЯ СВІТУ
|
6
|
|
|
49
|
Мацуо Басьо
(1644-1694).
Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм
форми і широта художнього змісту хайку..
|
1
|
|
|
50
|
Зображення
станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст
|
1
|
|
|
51
|
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові
до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи
фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
|
1
|
|
|
52
|
Генрі
Лонгфелло (1807-1882). «Пісня
про Гайавату»
Міфи
північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату».
|
1
|
|
|
53
|
Елементи
фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру,
національного єднання, служіння народові.
|
1
|
|
|
54
|
Виразне
читання напам’ять
|
1
|
|
|
55
|
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та
його сприйняття ліричним героєм вірша.
|
1
|
|
|
56
|
Туристичні листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття
|
1
|
|
|
57
|
Контрольна робота № 5. Поетичне бачення світу.
|
1
|
|
|
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
|
6
|
|
|
58
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування
духовних цінностей в оповіданні.
|
1
|
|
|
59
|
Р.Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу
Джоконди для розкриття основної ідеї твору.
|
1
|
|
|
60
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думки». Утвердження сили людської
думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору – віра в перемогу людського
розуму.
|
1
|
|
|
61
|
Р. Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми
автора про майбутнє людини й людства
|
1
|
|
|
62
|
Позакласне читання (4)
Оповідання Р. Бредбері
|
|
|
|
63
|
РЗМ Стислий переказ одного з
творів (усно)
|
1
|
|
|
|
СУЧАСНА
ЛІТЕРАТУРА
|
1
|
|
|
64
|
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907–2002). Основні
відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних
країнах. «Міо, мій Міо»
|
1
|
|
|
65
|
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над
злом.
|
1
|
|
|
66
|
Перемога
добра над злом.
Порівняння образів дітей у творах
українських і зарубіжних авторів.
|
1
|
|
|
67
|
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв
|
1
|
|
|
68
|
Контрольна робота № 6. Образ майбутнього
в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом
|
1
|
|
|
69
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
1
|
|
|
70
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
1
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар